torsdag 1 september 2011

178 cm, 135 cm hälleflundror - Andreas Widegren - King of the day!


Återigen har gäster på "Wildwater-campen" på Väröy fått känna på vilken fantastisk potential fisket håller här. Andreas Widegren med polare fick känna sköna tunga spögung igår då de kämpade upp en 178 cm lång hälleflundra som tailades i hård ström på 4,5 knop med vågor och stök som ingredienser i landningen. Bra jobbat grabbar!!!




 Andreas landade även en 135 cm hälle och Jonas en märkt 84 cm med märkning 4657. Alla C/R.


Även jag tog mina guidegäster till storhällearenan. Gästerna fångade 3 kveite med 114 cm på topp och en märkt med 4659 som var 89 cm lång plus en mindre. Alla C/R.


Vidare så kom det upp fina torskar på sydsidan med topp på +16 kg och en och annan sej upp till 12 kg.
Mina gäster lämnade ön igårkväll så nu blir det fritt, är det tänkt, från att vara på havet några dagar. Känner mig mycket nöjd med att ha glada och upplevelseberikade kunder på campen och i min närhet.


Mvh, Per

1 kommentar:

  1. Nu är du värd vila Per!
    Själv har jag haft många förfrågningar från folk som vill ha Er Wildwater länk efter att de har sett fina fiskebilder på nätet. Många vill bjuda sina män upp till ditt fiskerike som present eller åka upp med jobbet. Det nappar lite på Facebook också! ;)Tack för härliga dagar! Kram Pernilla

    SvaraRadera